неделя

Темата за чантичките, да, отново

Явно ме дразни наистина:)
Всъщност се сетих за едно писмо, което ми отне по-малко от 5 мин. да напиша до една друга голяма верига, в която знам, че пазаруват много хора, след посещението си до един от големите магазини, в който при касата имаше и платнени торби.
Та отг. беше този:
"Уважаема г-жо Недева,

Благодарим Ви за интереса към *** и най-вече, че пазарувате при нас.

Благодарим Ви за направеното предложение за въвеждане на хартиени торбички за пазаруване. Ще го предадем на ръководството, за да бъде взето под внимание при обмисляне на бъдещите фирмени планове. Бихме искали да Ви обърнем внимание, че към момента не предвиждаме въвеждане на такива торбички.

Моля Ви, имайте пред вид, че *** е фирма, която държи на опазването на околната среда. Това е причината торбичките, които предлагаме на каса, да са биоразградими и безвредни за околната среда.

Надяваме се, че скоро ще ни посетите отново!"

Всъщност предложението ми беше по-скоро за платнените, както и да е. Но найлоновите (или полиетиленовите, все едно кое е най-правилно - разбира се кое имам предвид) нищо, че се разграждат. Вие вярвате ли, че от нещо, което се разпада бързо не остава абсолютно нищо? Аз не.
Та, все пак писмото ми бе получено и прочетено както си личи. И за това трябваха 5 мин., не повече. Не съм доволна, че няма да предлагат платнени засега, но поне отделих 5 мин., дори по-малко, дано и някой друг го направи за нещо подобно и накрая нещата се променят. Всъщност скоро ще напиша защо точно отделям тези 5 мин. от безценното време, в което можех да спя или работя, или ям, или каквото и да е друго, освен да им пиша.
Относно пластик срещу пейпър (извинете за езика и завбъдеще)- ето какво видях днес:



Тук също има какво да се изпише. Чудя се напр. хартиените дали убиват толкова животни? И какво остава при разграждането? Има и още.
Все пак платнените май се оказват номер едно в списъка.
Дразня се вероятно, защото е нещо толкова елементарно, а не спирам да срещам хора, които се чудят как така се лишавам от скъпоценното пликче за сметка на платнената си торбичка. Защо,по дяволите,си правя огромния труд да нося сгънат плат, заемащ кв. см. в чантата? Когато наистина разберат защо, значи ще има еквивалентен на разбралите брой хора с такива платнени торбички.

И не съм съгласна, че когато има по-замърсяващи неща от торбичките, значи дай да не си правим труда и за тях-'незначителните', нищо, че е толкова лесно и просто. Оф, нещо не е наред и проблема не е при мен. И, не, не съм вегетарианка, не знам защо ме питат понякога? :D И за съжаление не се опитвам да се натрапвам достатъчно много в установените вредни навици на околните, които лесно могат да се заместят с добри, без това да им пречи по какъвто и да е начин. Хората трудно приемат нещо различно, дори то да е по-добро.

Няма коментари: