понеделник

И.. кош


Разделното събиране е нещо толкова елементарно! Както и повечето неща, които все по-често се питам защо не правим? Човекът е раз-умен? хм... понякога много се съмнявам в това.
Ето на какво попаднах. Оказа се, че в сайта на Екопак има еко-калкулатор, в който може да се излисли приблизително на колко е равно количество боклук, сега ще покажа например какво колко печелим с рециклирането на:
10 кг хартия = 320 литра питейна вода
10 алуминиеви кутийки = 40 часа осветление с 60 W крушка
10 стъклени бутилки = 200 мин. игра на компютъра


Е, тъпо е, че не изхвърляме внимателно разделно, нали? Аз вече ще се постарая малко повече, това е навик. Най-важно е да се потребява разумно по принцип, но и рециклирането не е лоша идея.
За всички онези, които си казват - ами защо да изхвърлям разделно като се събира накуп всичко - първо - защото аз например следвам логиката - ами ако бях инвеститор щях да искам да знам, че има потенациал и вече поне мин. реални резултати в културата на хората за разделно събиране и тогава да построя завод, а не да построя и да чакам да се ограмотят, защото в първия случай ще имам по-голяма печалба.
второ - очаквайте продължение..

П.П. Около 80% от боклука идва от компаниите, а около 20% от домакинствата. Да, но на мен 20% не ми се струват малко, а и не само от спестовна гледна точка, а просто защото всичкоесвързано както пишеше някъде. В днешно време, ако не си събираш разделно боклука според мен значи невинаги си го изхвъряш и където трябва, може би не се замисляш какво купуваш в магазина от гледна точка на опаковката, може би въобще не се замисляш за зелените въпроси. Всеки от нас работи някъде, и ако той е зелен, има шанс да предаде нататък. За това повече друг път. Просто оправданията и причините на другите да не правят нещата както трябва за мен не са достатъчни. Преди да разбереш нещо - ок, правиш го понякога грешно, но когато видиш добър пример и го отминеш (и то многократно), тогава проблема не е в другите, а в твоя телевизор.

Няма коментари: